Hoi allemaal,
Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst bij RevSpace langs geweest. Ik wilde graag eens kennismaken en de sfeer proeven. Daarnaast leek het me leuk om te ontdekken wat RevSpace precies is en of ik me er thuis voel. Wie weet word ik in de toekomst wel deelnemer.
Tijdens de IRC-chat heb ik mijn project gedeeld, omdat ik op dit moment niet goed weet welke stap ik het beste als volgende kan zetten. Er kwamen meteen leuke reacties en de suggestie om hiervoor een forumtopic aan te maken, zodat ik mijn bevindingen kan delen en anderen kunnen meedenken.
Bij deze dus. ![]()
Het project
Ik ben bezig met het reverse-engineeren van een TrackerOne / WanWay S20 Pro GPS-tracker.
Het doel is om de tracker met mijn eigen Traccar-server te laten communiceren in plaats van met de cloud van de fabrikant. Ik wil hem gebruiken om Roparun Team 245 tijdens de Roparun live te volgen, zonder afhankelijk te zijn van de servers van de fabrikant.
Tot ongeveer vier maanden geleden was dit eenvoudig mogelijk via SMS-commando’s zoals SERVER#, PARAM# en APN#. Na een FOTA-update van de fabrikant zijn deze commando’s uitgeschakeld en gebruikt de tracker nu een nieuw, grotendeels onbekend commandosysteem. Instellingen uitlezen lukt nog wel, maar wijzigen lijkt volledig geblokkeerd.
Dit is mijn eerste echte reverse-engineeringproject. Mijn doel is niet alleen om deze tracker weer volledig onder eigen beheer te krijgen, maar vooral ook om onderweg veel te leren.
Tot slot
Het lijkt me leuk om hier op RevSpace eens samen naar te kijken. Zo hoop ik niet alleen verder te komen met dit project, maar ook veel te leren van de kennis en ervaring die hier aanwezig is. Tegelijkertijd lijkt het me een mooie manier om wat mensen te leren kennen en een beter beeld te krijgen van hoe alles binnen RevSpace werkt.
Ik zal dit topic gebruiken om mijn bevindingen, foto’s van de printplaat en nieuwe testresultaten te delen. Als iemand ideeën heeft, een keer wil meekijken of gewoon nieuwsgierig is, laat het vooral weten. ![]()