Waar ben jij nou helemaal mee bezig?!

JavaScript Crossword, thanks @shiz

2 Likes
1 Like

Alweer een poosje geleden maakte ik een doosje voor een zelfgemaakt kaartspel (een variant van “Cards against humanity” met kaarten gebaseerd op citaten van huisgenoten en inside jokes). De grafuur is (op basis van) een tekening van Yoshiko Yamamoto.

Het was best weer even inkomen met de lasersnijder, ik had allerlei trucjes en automatismes verleerd, maar heb de smaak weer te pakken.

Het spel valt trouwens ook in de smaak, een uitbreidingsset met meer kaarten is ook al weer in de maak.

4 Likes

Refactor van mn openscad case generator met o.a.:

• configureerbare chamfers
  • een flexibel ‘grid’ generator
  • populated PCB previews gegenereerd uit de kicad posfile (wel met zelfgemaakte models.)
  • een NxM keypad generator met verzonken chreey mx keys.

Voor dat laatste ook maar een matrix-met diode PCBtje gemaakt die aan te passen is aan een bepaald formaat.

En een truukje gebruikt om een bounding box te genereren voor render speedups:

3 Likes

Ik ben bezig met een alternatief bouwen voor WordPress en WooCommerce voor de Europese markt. Het moet vooral beginnersvriendelijk zijn, alsof je het aan het Sales team uit kan leggen. Ik snap nog niet zo goed hoe je er een templated CMS aan kunt koppelen. Daarnaast ben ik achter de term ‘Web Application Firewall = WAF’ gekomen. Daarnaast wou ik uncensored versies van BigData bestanden testen op de localhost.

3 Likes

Waar doet me dit aan denken??? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Voor onze trekkershut een nieuwe keuken aan het bouwen.

Eerst gemodelleerd in Fusion. Kookplaat, koelkast en quooker modellen gewoon ergens online gerausd, de wasbak wel zelf even gekleid. Rechts komen 4 lades, links een deur en mogelijk nog een lade tussen spoelbak en koelkast in, dat zien we later wel.

Vandaag het eerste karkas afgemaakt en de vier lades gezaagd, gelijmd en gespijkerd. Volgende keer komt het andere karkas en ga ik de lades hangen.

1 Like

Ik wilde een plankje installeren in mijn IKEA TV meubel, maar in dat deel van mijn TV-meubel zat ook het stopcontact, waardoor er daar wat kabels omhoog moesten… Vervelend! Uiteindelijk maar een gaatje in de plank gemaakt (en afgedekt met een heel subtiel stukje oranje plastic)

Niet slecht voor een eerste keer FreeCAD.. hiervoor altijd Fusion gebruikt, maar dat was sinds mijn Fedora overstap geen optie meer.

5 Likes

Breekbare key-matrix PCBs

5 Likes

Mijn gitaarversteker heeft een footswitch input om te wisselen tussen clean/distortion, en het leek me leuk om daar dus ook een footswitch voor te hebben. Het is heel minimaal (want alleen een stroompje doorlaten of niet) maar functioneel is het wel fijn om er bij te hebben.

Het uiterlijk is deels James Bond geinspireed met de (poging gewaagde :p) wapenloop en ‘UNDER COVER’ als text op beide uiteinden

6 Likes

Gisteren viel de hitte mee en hebben we de eerste kast afgemaakt.

De kast is vooral 18mm multiplex, de lades zijn 15mm, de ladebodems 3mm MDF (gelakt). De laderails zijn Hettich Quadro V6 Silent System 550mm (met soft-close).

4 Likes

Ik heb een sniffer gemaakt voor signalen die sommige auto’s op 5.9 GHz uitzenden (802.11p) met daarin hun positie, snelheid, etc. Eigenlijk meer een aantal bestaande projectjes gecombineerd. Je kan de pakketten via MQTT submitten bij opentrafficmap.org en dan maken zij er een kaartje van.

Het bestaat uit een esp32-c5 als 5.9 GHz sniffer en een esp32-c3 bordje die via 2.4 GHz WiFi de pakketjes doorstuurt naar de opentrafficmap MQTT server.

3 Likes

Ik heb pasgeleden een otamatone gekocht, vandaag op de space heb ik hier een switching 3.5mm poort (voor koptelefoon/line out) en volumeknopje in gezet.

2 Likes

De localhost versie is al bijna af, in plaats van de ‘banaan’ ben ik ‘simcha’ (vrolijk in het Jiddisch) aan het ontwerpen (3d emoji) om te gebruiken als default avatar wanneer je inlogt als admin.
Er zijn programmeurs binnen de Franse overheid die Wagtail CMS gebruiken en er bestaat ook een tool FastAPI om statuscodes te wijzigen om bijv. /profiel/$gebruiker te krijgen.
Er is denk ik sterk behoefte aan Hyves 2.0 in Nederland, wij zijn hét techland, wij kunnen dit, als we weer in ons zelf geloven.
Tevens ben ik bezig met een geheim project om weerwolven uit te zetten in de Donbas, dit heet Vibes Biolabs onder de façade van ‘Rewilding Europa’ natuurlijk.

This project has been a long time coming.

We cracked open an IKEA SKAFTSÄRV light and followed the instructions to fit it for WLED. Oops2 cracked it open and Oops3 soldered in an ESP32C3 into it to replace the existing control board.

I had to rebuild the WLED project from source to get it to work.

We have not reassembled it yet. This done, I may look at reimplementing the PowerLight - RevSpace using one of these.

3 Likes

Een nieuwe bolderkar!

De oude was vorig jaar kapot gegaan aan houtrot en roest, en ik ben doorgaans niet impressed door de rijdende rampen op wielen die vaak verkocht worden als bolderkarren, dus maar een nieuwe gemaakt. Met nog een bonus feature: Door een paar latches en moeren los te halen kan hij flat packed mee in de auto.

Hij heeft dit weekend goed dienst gedaan op het castlefest horrorpad, nu alleen nog een likje verf om hem af te maken.

9 Likes

Oh wil je de schetsen delen? Ik wil deze ook :slight_smile:

Sure! moet even tijd vinden om ze daadwerkelijk af te maken, maar zal ze delen zodra dat zover is.

1 Like

Gisteravond de “rain” app van @Kartoffel gefixed omdat de originele buienradar api niet meer beschikbaar is. De nieuwe versie is hier beschikbaar, nu zonder temperatuur.

Alleen nog getest met wat neerslag gisteren in Groningen :frowning:

Een belangrijk verschil met de oude versie is dat je de ge-configured lat/lon maar tot 2 cijfers achter de komma kan specificeren. De API redirect naar een overgeronde versie als je een accuratere getal mee geeft wat de badge niet aan kan.

Ik weet niet waar de badge die op koelkast in de hoofdruimte is gebleven anders had ik die ge-fixed.

2 Likes

Nice! Lekker bezig jelle :smiley:

Ik had de badge van de koelkast gehaald en in mijn samla gestopt, zal hem binnenkort updaten en dan weer terughangen.