We bezoeken of doen allerlei dingen, soms zijn die dingen echt heel leuk. Het lijkt mij dan weer leuk om een topic te hebben met aanraders in de breedste zin van het woord: een leuke plek om te bezoeken? een gaaf restaurant? misschien wel die nieuwe diepvriespizza van de hoogvliet. Wat heb jij recent ontdekt en wil je delen?
Ik zal even aftrappen met Dordrecht, ik was wel eens eerder in de ‘drechtsteden’ geweest maar had blijkbaar nooit echt goed naar Dordt gekeken. Wat een leuke stad in het oude centrum, mooi eten aan het water bij de groothoofdspoort. Goede museums (Dordrechts Museum, het nogwattes-huis).
Het is ook nog eens makkelijk te bereiken vanaf Den Haag, 50 minuutjes rijden, trein duurt vast korter. Je hebt wel genoeg aan een enkel dagje tenzij je ook nog even de Biesbosch in wil (hebben wij wel gedaan) dan is een 2e dag wel handig.
En een aanrader kwa hotel (beetje aan de prijs): Villa Augustus. Ze groeien daar de (meeste) groenten zelf, hebben een marktje, en de helft van de kaart is vega/vegan. Je kan ook alleen even voor de lunch of avondeten gaan.
Even reviven voor deze schaamteloze promotie: (non-spon)
We zijn allemaal wel fan van (of op z’n minst bekend met) de Baseus Gan Pro 65W ladertjes.
Hierbij nog een aanrader: de ‘Baseus Elf Power Bank 65W 20000mAh’.
Lokaal te koop vanaf 60€, ik heb er 75€ tegenaan gegooid om hem nog voor de vakantie binnen te hebben.
Ik was op zoek naar een powerbank waar ik ook mijn laptop fatsoenlijk mee kon laden omdat ik bij Bornhack verwacht wat vaker uit de buurt van een stekkerdoos te zijn.
Deze werkt heel fijn: 65W in/uit verdeeld over 2 USB-C poorten waarvan eentje met ingebouwde kabel, plus twee USB-A poorten. Power doorgeven is ook geen probleem, je kunt laden via de ene poort en een apparaat voeden via de ander.
Ik was weer eens in Rotterdam op zoek naar vlees en kwam uit bij El Gaucho. Een echte aanrader voor biefstuk, lamsrack, spareribs, etc.
Reserveren is wel handig vanwege de populariteit van het restaurant en buiten zitten is niet aan te raden vanwege de sigaretten lucht, maar binnen is het wel erg donker (hoort bij de sfeer).
Topic leven inblazen met wat dingen die ik afgelopen trips bezocht heb:
Doe een keer een weekendje Texel, relaxte vibe. Leuke kaasmakerijen. Aanrader voor een museum is Vuurtoren Texel waarnaast je ook wat lekkers kan eten bij het Torenpaviljoen ernaast. Leuk als het eind van de dag voordat het donker word bij de toren langs gaat en dan daarna wat gaat eten bij het restaurant.
Andere aanrader is het Museum Kaap Skil met veel dingen gevonden in schepen die vergaan zijn voor de kust(en) van Texel en een klein openlucht museum met een gave strandjutterstent erbij.
Dan; doe eens een keertje West-Friesland (Noord-Holland). Daar is echt veel te zien. Natuurlijk het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen maar voor ons hackers misschien wel veel leuker is het Stoommachinemuseum in Medemblik. Als je gaat in een weekend als de stoom niet aan staat is het rustig en er lopen stoomhackers rond die eindeloos over de apparaten kunnen praten.
Geen fan van mensen die Jan heten? Ga naar de https://www.schapenboerderijtexel.nl/ en wacht op de demonstratie schapenherden. Tijdens het wachten, mits in het voorjaar (nu), kan je lammetjes knuffelen. Of naar kijken, knuffelen niet verplicht.
tijdje terug alweer geslapen op ‘Opoe Sientje’ in Nijmegen. Als je daar toch bent, bezoek meteen het Velorama Fietsmuseum. Zit er praktisch tegenover. Wij zijn wel van een escape room op z’n tijd, daar hebben we ‘Disco Inferno’ gedaan. Was best leuk gemaakt, hoewel sommige puzzels een beetje versleten waren.