Ik heb ondertussen een flink aantal leuke apparaatjes thuis die allemaal USB powered zijn, maar een fijne USB hub heb ik niet. Mijn doel is om 8+ apparaten permanent van stroom te voorzien.
Op de website van thomann zag ik deze 10-poorts hub, maar misschien heeft iemand anders een beter idee?
Mijn vraag wordt: Hoeveel voltage x amperage heeft elk van je device nodig, dus los van elkaar?
Als je met deze hub 2x een Rasberry Pi (niet de pico) wilt voeden, dan is dat al 2x 5v3a = 2x15watt en dus de max van je hub terwijl je nog 8 poorten over hebt, maar geen marge vrij hebt binnen de max power.
(Buiten het feit dat elke poort maar max 2.4amp levert)
V2: Hoeveel ruimte heb je vrij met betrekking tot de wandcontact doos / verlengdoos?
Of is 1 verlengdoos met 8 usb-laders voldoende (veilig)?
@Bas ik heb één stopcontact beschikbaar, dus dat gaat 'm niet worden.
@bamidiscus & @nemo_magneet het gaat om apparaten die bij elkaar nog geen 2 amp zullen trekken (source: it came to me in a dream) veel ESP32 spul, met wat LEDjes. het heeft geen host nodig, alleen maar stroom. paar van de apparaten hebben een hardwired USB A plug, dus het heeft mijn voorkeur om iets met USB A te hebben.
Stekkerdoos met van die 3-poorts Koppla laders van de Ikea als ze die nog verkopen. Als het compacter moet: zelf een berg USB-A poorten op een rails naar een 5v voeding beunen
Dit doet mij denken aan een oud project van, ik dacht Juerd, die tig van die US-socket TP-Link adaptertjes aan elkaar had gemaakt met een PVC-pijp als isolatie.
5v voeding met voldoende Ampen, de snoertjes van al je favoriete devices ontdoen van stekker (of bulk met 1 stekker laten leveren voor je end device) en dikke wago-pret!