Help with metal working

Hello,

My name is Roman. Im new member

My pasion is computers and cars.

For this moment Im interested to inprove my skills with metal works, with car repairs, how it works, construction and improving something in the car

Maybe someone will have time to provide basical help with this

2 Likes

Welcome Roman, if you have any questions about metalwork or the equipment we have feel free to ask. If you want to use any of the big equipment in the sparkshack (welder, cutter, plasma torch) you’ll need some instruction to do so safely :slight_smile:

1 Like

Who can provide these instructions?
And what time will be good for this?

I can give an introduction to welding and/or cutting metal. When are you normally around?

Will be tomorrow, Sat , good time for you?

Yes, but it has to be during the day. I can be there around lunch time (1 pm) if that suits you.

Yes, it will be good for me

I’ll see you today then :slight_smile:

Supakeen,

Ik miste je email dit weekend. Maar zou dolgraag uitleg hebben om te leren lassen en ijzer te bewerken. Is er een herkansing mogelijk ?

groet,

Snah

Thank you @supakeen for your time, prividing safety rules and explaining how it works.

I was done my first experience

1 Like

Happy to hear you enjoyed and learned something :slight_smile:

@SNAH Dat kan natuurlijk, ik ga wel volgende week ergens op vakantie maar als je aangeeft wanneer je kunt dan kunnen we wel ergens even een uurtje of twee pakken voor de vakantie misschien?

Hoi,

Fijn om te horen ! Ik zou deze week elke middag (behalve de donderdagmiddag) kunnen en ook de donderdag- en vrijdagochtend. Wat jou het beste uitkomt. En ik heb een idee over wat ik wil maken.

groet,

Snah

@SNAH Ik ben vanmiddag vanaf een uur of twee op de space; anders word het denk ik volgende week ergens. Kun je vandaag?

Ja. Super ! Tot 14.00 uur.
Moet ik nog iets speciaal meenemen ?

groet,

Snah

@SNAH Niet persee nee, het is handig om jezelf in een spijkerbroek of iets anders dat niet brand te hijsen (katoen, etc) dan hoef je namelijk geen overall aan van de space.

Werkschoenen met harde neuzen zijn ook aangeraden.

Verder alleen je eigen enthusiasme :wink: