Heltec v4 Meshcore Rariteit

Hoi, ik heb een vaag probleem en ik dacht hier lopen ondertussen best wel veel mensen rond met deze (Heltec v4) bordjes die dingen met Meshcore doen.

Ik heb 3x Heltec v4 companions. Allemaal geflasht met de laatste (1.11.0 op het moment van schrijven) BlueTooth companion firmware. Twee van deze companions werken goed. Eentje vertoont kuren.

Het rare bordje ontvangt geen Meshcore berichten, behalve directe berichten (hoge signaalsterkte?) vanuit dezelfde kamer. Het bordje heeft dezelfde antenne als mijn andere companions.

Wat ik al geprobeerd heb:

• Reflashen.
  • Andere pigtail.
  • Andere antenne.
  • Pigtail + antenne van een andere (werkende) companion.

Heeft iemand een idee hoe ik dit eventueel verder kan debuggen, of heeft zoiets van ‘dat had ik ook! moet je even xyz doen!’? :slight_smile:

Hoi. Even een open deur intrappen: klinkt als een hardwaredefect. Zo te zien heb je al veel geprobeerd, zonder positief resultaat. Je zou nog kunnen kijken hoe de signaalsterkte is van ontvangen berichten en die vergelijken met de ontvangst van de andere bordjes. Zou (mits in directe nabijheid) zo’n 12 dB of meer moeten zijn. Kun je er nog berichten mee verzenden? Dan kun je natuurlijk ook het omgekeerde testen.

Kan het zijn dat het bordje packets heeft proberen te verzenden zonder een goed aangesloten antenne? Dan krijgt het eindtrapje het zwaar en kan daaraan kapot gaan. Ik heb hier een ander type bordje waarmee dat is gebeurd. Daarmee kan ik nog wel zenden, al is het vermogen zeer beperkt. De ontvangst lijkt niet verslechterd. Maar ik kan me voorstellen dat ook dat kan gebeuren.

Mijn defecte bordje is nog wel bruikbaar als companion binnenshuis. Door de beperkte afstand tot de repeater is hij nog wel bruikbaar. Mogelijk kan dat met jouw bordje ook nog.

Kan ook nog een defecte IPEX connector zijn, die zijn nogal breekbaar. Maar hardwaredefect staat bij mij ook bovenaan het lijstje.

Thanks beiden, ik ga er maar even vanuit dat het een stukke is en eens een mailtje naar Heltec sturen om te kijken of daar wat aan gedaan kan worden. Let’s hope!