Ik zoek wat advies en hulp bij het aanpassen van mijn Ikea Utespelare bureau. Het idee is om op de achterzijde, wat van metaal is, beugels/ankers te lassen zodat ik er een houtplaat op kan schroeven en een gereedsschapwand van kan maken.
Ik heb alleen geen flauw idee wat voor beugels gebruikt zouden moeten worden, wat voor gewicht en hoogte houtplaat deze zou moeten kunnen houden en nog belangrijker: ik kan nog niet lassen! Daarom verwelkom ik advies, en zou ik willen vragen of er iemand is die een keertje met mij lassen in algemeen wilt doorlopen en wellicht helpen met het lassen van de beugels hierop.
Ahah, net gevonden inderdaad. Op zich wel fijn, maar de reden voor beugels erop lassen en daarop een houtplaat zetten is zodat ik niet vastzit aan Skadis. Maar zeker overwegen waard.
Je kan het een keer aan Igor vragen als jullie tegelijk op de space zijn. Er is alleen een BMBE apparaat op de space dus dat maakt het wat moeilijk(er) om met dun materiaal te werken zoals koker en buis van een bureau zoals dat.
Hou in de gaten dat van lassen de tafel flink lelijk wordt, op vele centimeters rondom de lasnaad zal de verf er af bladderen / zwart worden. Ik zou dit zelf niet lassen, maar met schroeven/bouten of klemmen vastzetten.
Als je wil leren lassen, dat kan altijd, en daar is veel geschikter oefen materiaal voor