Hulp gezocht: flinke stokschroef in holle wand

Deze prachtige units zitten bij de beugels voor een trapleuning. 7mm draad voor in de muur en 8mm metrisch voor in de beugel.

Bijna over de hele lengte gaat dat goed komen, maar ik heb 1 plek waar ik niet in hout of steen uit kom, maar in gipsplaat holle wand.

Wat kan ik het beste gebruiken om OF deze bout te gebruiken, of op een andere manier 8mm metrisch uit de muur te laten steken?

Je zou dit soort ankers kunnen proberen:

Die zijn behoorlijk sterk, maar de gipsplaat blijft een zwakke plek. Versterken met een houten balk oid is beter. Wel meer werk helaas.

1 Like

@bas Dat is een schroef (specifiek: stokschroef), geen bout. En die ankers die @semafoor linkt zijn hartstikke goed; de volgorde wordt dan iets anders: ipv een draadeind dat uit de muur steekt waar je de leuninghouder op draait, draai je eerst een stukje draadeind in je leuninghouder en die draai je samen in 't anker.

Als het 1 van meerdere bevestigingspunten is, zou ik niet bang zijn dat de gipsplaat te zwak is als dat gewoon een normale 12,5 mm dikke is (en niet zo’n cheape 9 mm die bedoeld zijn voor lichte plafonds). Maar als je in de stud kunt scroeven, heeft dat wel de voorkeur. In het geval van metalstud kan je alsnog een hollewandanker gebruiken.

1 Like

Cool, ga ik die aanschaffen. Bedankt beiden!