Keukenkastjes bouwen

We gaan voor onverwoestbaar. 18mm multiplex. Komen nog schuifdeurtjes in. Geinspireerd op een jaren 60? bovenkastje. Nagemaakt met aanpassing voor een compacte afzuigkap.




3 Likes


Update: 2.5 van de vier kastjes zijn gemaakt :slight_smile:

2 Likes



Update: 4 bovenkasten zijn gebouwd! Er moeten nog deurtjes in twee.

Vandaag even een uurtje gespeeld met de zaagtafel en twee oefen-bakjes/laatjes gemaakt. Eentje met haakse zaagsnedes en eentje met 45 graden.


Hatsa! De onderkast voor de vaatwasser en koelkast is ook bijna klaar. Er komen nog wat extra latten bovenop ivm granito werkblad dat we goed willen ondersteunen.

Voor het eerst nieuw gereedschap geprobeerd: de kantenfrees om wat nettere randjes te maken, en de tacker om de kist snel in elkaar te zetten voordat we alles gingen schroeven.

Ook nieuw is dat ik met de zaagtafel en de crosscut-sled een hapje uit de lat heb gehaald. Zo leer je best wat in onze collectieve gereedschapspeeltuin :slight_smile:



En toen waren ze klaar!

3 Likes




Vandaag een wandje opgehangen en de kastjes een proefplaatsing gegeven!



Update! Wandje is voorzien van renovlies en verf, elektra zit er in. Verder een kast voor de oven en de kookplaat gebouwd en even getest op locatie voor we die af gaan maken.

1 Like


Opgeruimd en een quooker geïnstalleerd:)

1 Like






Afgelopen weekend gewerkt aan een nieuwe set onderkasten voor de “linkerkant”. Er komt nog een kast tussenin voor een grote wasbak.

De ene kast heeft een 45 graden facet gekregen om de keuken minder “lomp” te maken, de ander wordt een lekker stevige ladekast. Op de bodem ligt 3mm gelakt MDF voor eenvoudige schoonmaak.



Tussenkastje gebouwd en veel Terrazo gehackt :slight_smile:







Oh ik zie nu dat ik helemaal geen foto’s heb geplaatst van het blad zagen. Bij dezen:



Alles gedaan met diverse haakse slijpers. Een grote met diamantblad voor de echte zaagsnedes, een “kleine” voor de binnenhoekjes schoonmaken, eentje op accu voor het schuren.

De schuifdeurtjes van de bovenkasten hebben nog allemaal een greep nodig, oftewel een schuifdeurkom.

Net even in fusion een profieltje gemaakt, “revolved” en naar de printer gemikt voor een eerste prototype:



Vandaag deze kant “compleet” gemaakt. Koelkast en vaatwasser hebben een front, diverse lades geplaatst. Blad vastgeplakt en tot een geheel gemaakt. Ook vandaag de oven in gebruik genomen door de eerste afbakbroodjes en pizza’s warm te maken.

2 Likes

Ziet er heel mooi uit. Het ziet er een beetje ‘mid-century’ achtig uit. Als ik ooit ga verhuizen hoor je van me :wink:




De andere kant is nu ook redelijk klaar, op de plint en de tegels na.




Quooker is ook nu helemaal aangesloten. Heb zelf maar een beugeltje ge3dprint om de inlaatcombinatie op te hangen.

Voor onder deze kast bedachten we dat het handig is om meer lades te maken ipv een saaie plint. Achteraf hadden we beter meer kast kunnen maken, maar goed, dit werkt ook!


Push to open railsjes en gaaaaan!

1 Like



Proefplaatsing :slight_smile:

2 Likes

Oké, die schoplades zijn serieus cool. Chapeau!

2 Likes