Meshtastic/Meshcore infrastructuur voor de space

specifiek de telegram groep, niet de meshcore community an sich :wink:

ik ben ook door dezelfde persoon geblokkeerd en hoef niet in zo’n groep dus je kunt me op t meshcore netwerk vinden :wink:

Ik heb ook een paar bordjes bestelt. Als het bevalt kijk ik wel of we van die 150 euro repeaters hier op de kerktorens kunnen hangen.

2 Likes

Gister op de space mijn Heltec V4 geflasht tot repeater, voorzien van een accu en er een antenne aan gekleid:

Het geheel in een doosje gestopt en tijdelijk opgehangen bovenaan de wenteltrap op het binnenplein:

Dat leverde heel veel verbindingen op!

Als er wat repeaters om je heen zitten is dit wel een hele simpele en betaalbare (<75 euro) manier om mee te doen in het mesh. We konden hiermee prima vanuit de space aan het netwerk van MeshCore meedoen.

2 Likes

Welke antenne is dat?

Een 6dbi ‘Helium’ antenne: 6 dbi antenna

Er staan ook bergen antennes op AliExpress, voordeel van deze was dat er al 3m kabel bij zit.

Je hebt verder nog een IPEX naar RP SMA Female nodig:

@Bas heb je ook nog linkje naar de behuizing waar je gisteren je Heltec v4 in had zitten; en de antenne die je daarop gebruikt(e)?

Random 868 mhz sprietje van tinytronics (en ipx naar sma draadje), en behuizing van makerworld (zoeken op Heltec v4)

1 Like

Zo, de inkoopactie is gesloten. Ik heb namens diverse nerds een heleboel speelgoed voor MeshCore besteld bij Heltec.

@Wilbert @bigmistake @sting Jullie Heltec v4+GPS bordjes zijn op despace. Als jullie geen eigen samla hebben leg ik de envelop in de mijne. Voel je vrij het daar uit te halen.

2 Likes

@colomax @blaat @Lukkie @Ries (assuming dat jij ‘Richard’ op de wiki bent) en @SynQ: Jullie Heltec V3 setjes zijn binnen. Mogelijk heb ik ze vrijdagavond al bij me, maar ze zijn er sowieso zaterdag bij de workshop!

De bestelde MeshTowers zijn eindelijk ook onderweg maar daar heb ik nog geen leverdatum van. Nieuwe revisie van de hardware, nu incl WDT om minder harde vastlopers te hebben terwijl ie buiten hoog in de mast hangt :wink:

Yes, Ries ben ik, zie je morgen.