Niertransplantatie

:crossed_fingers:Voor morgen , ik hoop dat het herstel spoedig gaat. Het is geen kleine ingreep. :crossed_fingers:

En dan kunnen we binnenkort een meeting van enkelnierigen houden. :wink:

4 Likes

Allo allo. Tijd voor De Grote Update.

Ik lig alweer anderhalf uur op de afdeling en alles is goed gegaan. Ik voel me best wel goed en ik ben heel rustig aan het lunchen. Eten kost best wel energie merk ik.

Een van mijn artsen kwam net langs om te vertellen dat de operatie voor @joepie91 ook afgelopen is en helemaal goed ging, dus dat is goed nieuws :slight_smile:

12 Likes

Super nice. Wanneer mag je naar huis?

Ik weet nog niet precies wanneer ik naar huis mag, maar alles gaat voorspoedig, dus wellicht morgen of overmorgen alweer.

Alles gaat volgens de meest optimistische variant van het plan. Ik kan lopen en zitten en alles, ik kan zelf mijn eigen drinken halen. Ik lijk geen van de aangeboden extra pijnstillers nodig te hebben, de paracetamol doet het ruim voldoende. Energieniveau voel goed.

En jullie zouden @joepie91’s updates van vandaag en gisteravond moeten lezen:

Edit: de artsen kwamen net langs om me te vertellen dat ik misschien vandaag al naar huis mag!

9 Likes

sterkte en spoedig herstel.

groeten. ONH

Hey, er missen hier een aantal updates.

De operatie was dus dinsdag 14 januari. Ondertussen alweer 3 weken geleden. Mijn vorige post was de woensdag daarna. Ik mocht inderdaad die avond al naar huis, maar ik vond het prettiger om de volgende middag naar huis te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Niet direct naar mijn eigen huis want alleen thuis zijn is onhandig.

Ik kon een dag daarna alweer een rondje buiten wandelen, de tweede dag een rondje van 3km. Geen noemenswaardige pijn, energieniveau toen al behoorlijk hoog, alles ging goed.

Uiteraard zijn er wel dingen die ik niet kan. Of althans, dingen die ik niet mag. Ik mag 6 weken lang niet meer dan 8kg tillen, ik mag alleen licht huishoudelijk werk doen, ik mocht de eerste twee weken niet fietsen, en ik mag (behalve wandelen) niet sporten.

Vanaf de dinsdag een week na de operatie ben ik ook weer elke dinsdag en vrijdag en nog een paar dagen op de space geweest :slight_smile:

Sinds vorige week dinsdag mag ik weer fietsen (rustig dus, dat is ff wennen) en sinds die dag ben ik ook weer thuis. Lekker door de AH boodschappen laten bezorgen en ipv meehelpen alles de trap op te krijgen heeft voor het eerst een bezorger alles zelf moeten doen :stuck_out_tongue:

Op medisch vlak gaat alles zo goed als kan. Energieniveau is al de hele week even hoog als voor de operatie, wond geneest netjes, pijn heb ik niet eens over hoeven nadenken, etcetera. Begin maart is er nog een controleafspraak in het ziekenhuis, maar zoals het er nu naar uit ziet wordt dat een prettig saaie dag.

8 Likes