Hoi, een vriend van mij heeft een nieuw kaartspel gemaakt. Ik heb er ook wat over nagedacht de afgelopen tijd en het een paar keer voor hem gespeeld. Omdat ik weet dat er hier best wel een paar kaartspelletjes mensen rondlopen dacht ik, ik deel hem ook hier: Future Invaders.
Misschien kunnen we het ook een keer op de space uitproberen?
Even in openbaar aangezien er verder geen geld word verdiend met dit kaartspel en alles eromheen best open source is
Een kaartspel met plastic pasjes is niet prettig spelen, denk ik. Heb wel eens een kaartspel gespeeld van gelamineerde kaarten en dat was al irritant. Het is al snel te dik.
Als je het zelf gaat maken, zou ik voor van dat extra dunne lamineerfolie gaan.
Op Print at home | Future Invaders staat dit zo te zien ook zo ongeveer uitgelegd, maar je kunt m.i. dit soort kaartjes het beste gewoon in hoesjes stoppen na het uitprinten op normaal papier, dan blijven ze ook langer goed en is het niet erg dat je ze nooit precies netjes uniform uitgesneden krijgt. Eventuele achterkant niet dubbelzijdig printen maar of apart of gewoon niet, er zijn ook hoesjes met een ondoorzichtige achterkant die zelfs gedecoreerd kan zijn. Wel opletten dat er een flink aantal verschillende maten kaarten zijn, en je dus het juiste smaakje hoesjes haalt waar ze inpassen.
Afhankelijk van het type papiersnijder dat je gebruikt is het vaak toch nog moeilijk om precies op een lijn te snijden. Er zit zo te zien niet veel snijrand/buffer om de kaartjes heen, dus elk stukje wat je van de ene kaart te veel afsnijdt, zit dan te veel aan de andere kaart, de hoesjes helpen dat ook een beetje compenseren. Het scheelt zo wel een hoop keren snijden ten opzichte van kaarten die wat ruimer op het papier zijn verdeeld. Probeer de verleiding te weerstaan meer dan 1 blaadje tegelijk te snijden, dat verschuift dan vaak, of gaat rafelen. Met een schaar uitknippen gaat echt heel snel vervelen.