Over forum.revspace.nl

Hoi en welkom!

Dit forum is EXPERIMENTEEL. De toekomst van dit forum wordt bepaald door hoe iedereen het gebruikt. Als het forum niet gebruikt wordt, stoppen we er weer mee. Als het forum enorm bevalt, gaan we misschien op termijn de mailinglists opheffen. Het kan nog alle kanten op. Update 2024-03: de oude mailman2-mailinglists worden binnenkort zijn inmiddels opgeheven, want het forum wordt veel meer gebruikt en de mailinglist-modus van het forum blijkt goed genoeg om het forum de nieuwe mailinglist te maken.

To do:

  • Reply per e-mail werkend krijgen
  • LDAP-logins werkend krijgen
    • LDAP-gebruikers automatisch approven
    • LDAP-gebruikers automatisch in de groep Deelnemers plaatsen
    • LDAP laten repliceren naar een 2e LDAP-server, om niet meer afhankelijk te zijn van de internetverbinding op de space
  • Meer mensen vertellen dat dit forum bestaatā€¦ :slight_smile:

We moeten de meeste wielen nog uitvinden. Gaandeweg zullen we vast ontdekken welke categorieƫn en tags handig zijn, en wanneer je het beste een nieuw topic post of juist een reply in een verzameltopic. Voor nu: doe wat jou het beste lijkt.

4 Likes

Over de e-mails: aangezien het idee is om op termijn misschien de mailinglists te vervangen, staat ā€œmailinglist modeā€ hier aan. Dat betekent dat je per nieuw bericht ook een e-mail krijgt, en dat je daarop kunt replyen.

Je kunt individuele categorieen en topics muten of heel mailinglist mode uitzetten. Als je heel mailinglist mode uitzet, is de kans natuurlijk wel wat groter dat je mededelingen mist.

1 Like
  • LDAP laten repliceren naar een 2e LDAP-server, om niet meer afhankelijk te zijn van de internetverbinding op de space

Na heel wat googlen geef ik het op. Ik snap te weinig van LDAP om het aan te durven een LDAP-server te installeren, laat staan om die te laten repliceren vanaf de bestaande. @FooBar, wil jij dit oppakken?

Heyo! Is het OpenLDAP? Ik heb wel vaker replicatie opgezet met syncrepl (OpenLDAP Software 2.4 Administrator's Guide: Replication). Mocht je vragen hebben let me know!

2 Likes

Het is inderdaad OpenLDAP. Ik heb niet echt vragen, want ik weet Ć¼berhaupt niet waar te beginnen. En alles wat ik lees over ldap lijkt zo complex dat ik Ć¼berhaupt niet echt zin heb om ldap te leren hiervoorā€¦ Vandaar dat ik hoop dat foobar 't wil doen :slight_smile:

3 Likes

fyi, ik heb het werkend bij Hackalot icm OpenLDAP. Por maar als ik de configuratie een keer moet opgraven :wink:

3 Likes

@FooBar is er inmiddels mee bezig. Eerder vandaag werkte het al gedeeltelijk. Het zal vast binnenkort goedkomen, en zo niet, dan weet hij jullie te vinden. Bedankt voor de aangeboden hulp!

Als ik niet ben ingelogd en een stuk tekst selecteer, krijg ik een optie om tekst te delen op Elon Musk zā€™n website. Kan dat worden uitgezet? :slight_smile:

Als ik ingelogd ben zie ik alleen de e-mail optie bij ā€˜shareā€™.

Fixed.

2 Likes

@shiz heeft de LDAP-replicatie gefixt, zodat je nu ook op het forum kunt inloggen als de ziggoverbinding van de space er weer eens uit ligt.

3 Likes