Podcast app

Ik luister mijn podcast via google podcasts, maar google gaat intergreren in YouTube Music.
Dat zie ik niet echt zitten, ik ben namelijk bewust gestopt met podcast via spotify te luisteren, want ik hou muziek luisteren graag gescheiden van podcast luisteren.

Maar wat nu wel? Ik zoek eigenlijk een app zoals google podcasts, wat het vooral moet hebben zijn de volgende zaken:

• Bijhouden waar ik was (lijkt een duhuh, maar toch)
  • Mogelijkheid tot download van episodes en het liefst een auto remove na luisteren al dan niet na x tijd
  • Toevoegen custom RSS feeds
  • Draait op android

Heeft iemand tips voor een goede podcast app, zonder al te veel poespas?

1 Like

Mijn favoriete podcast-app, nadat ik er een aantal geprobeerd heb, is AntennaPod. Volgens mij kan die letterlijk alles van je lijstje. Automatisch verwijderen kan ie na geluisterd te hebben, niet na x tijd.

Ik ben er al jaren erg tevreden mee. Het is bovendien open source (beschikbaar via Play, maar ook via F-Droid) en ze vragen niet eens om donaties omdat ze momenteel genoeg hebben.

2 Likes

Ik gebruik ook al jaren AntennaPod, en ben er heel erg tevreden mee

Mocht AntennaPod toch niet helemaal je ding zijn: er zijn een hoop RSS-apps die ook een podcast functie hebben, wellicht zit daar iets voor je tussen

2 Likes

Bedankt voor de reacties, ik ga zeker naar AntennaPod kijken.

Ik zie een beetje tegenop om te wisselen, omdat de “waar was ik ook alweerlijst” niet overgezet kan worden, voor zover ik weet.

Ik ben het inmiddels zo’n 2 weken aan het gebruiken en het is wel een fijne app.

Sommige dingen zijn wennen, maar ik had ook niet anders verwacht.

Bedankt voor de tip!

1 Like