Vliegtuigtracker

Samen met Crashjuh zijn we bezig om een ADS-B antenna op het dak van de space te zetten, en de data beschikbaar te maken via rtl_tcp. Originele project topic staat op de wiki.

Vandaag twee wartels ge-installeerd in de FiBox die op het dak komt. In de PVC leiding wordt de antenna geinstalleerd.

5 Likes

En dan gaan we de data tekenen op een nep radarschermpje dat ik aan het maken ben op de space.

1 Like

Deze dus.

4 Likes

Leuk alternatief idee voor software Custom Image – ADS-B receiver - ADS-B Exchange

Nog even kijken of we er ook data uit kunnen trekken.

1 Like

“Enthusiasts are approved to use ADSBexchange.com data from RapidAPI in their own apps, projects, code tests, without seeking consent from ADSBexchange.com” - Accessing Data Collected by ADS-B Exchange - ADS-B Exchange

2 Likes

Je kan ADSBexchange ook zonder de RaspberryPi image installeren op een nanopi met dit wakke scriptje

Configgen van de Revspace locatie

sudo readsb-set-location 52.077870 4.392181

De PoE setup!

2 Likes

En staat ie al op het dak!?

Neen!

Het lijkt erop dat we data kunnen feeden aan adsexchange Change adsbexchange feed script settings · wiedehopf/adsb-wiki Wiki · GitHub

2 Likes

1 Like

Geen verse build-foto’s van het project?

Die heeft Jelle wel gemaakt.
Het was nog wel een test opstelling in de binnentuin.

2 Likes

Supernice.

Ik heb geen discourse op mijn telefoon, zal ze ff uploaden :slight_smile:

Updates!

Test opstelling

4 Likes

Updates.

3 Likes

Mooi! Vergeet niet een heel klein gaatje te maken in de onderkant van het doosje zodat drukverschillen met de buitenlucht niet kunnen ontstaan. 1 a 2mm is genoeg. Zo voorkom je vochtproblemen. Bij “luchtdichte” kasten waar geen gaatje aanwezig was heb ik regelmatig problemen gehad. Een keertje bij een grotere kast zelfs liters water ontdekt.

Bij volledig afgesloten kasten neemt de druk in de zon snel toe en dan ontstnapt er langzaam lucht uit. Gaat het dan regenen dan loopt de rand vol water en de kast koelt snel af, waardoor er onderdruk ontstaat dat het vocht in de rand mee naar binnen trekt.

3 Likes

ducktape <3