Vrije Memerijen

Plaats hier al uw gestolen of gemaakte memerijen. Niet te verwarren met Funnies want dat gaat over dingen IHE.

Van Reddit - Dive into anything

2 Likes

image

2 Likes

(Dit is een serieuze post.)

Hoewel de vrijheid van memerij een groot goed vind in elke democratie en dictatuur, vraag ik me sterk af of de nadelen van dit topic niet groter zullen zijn dat de voordelen.

Dit forum is geen normale social media, maar echt een uitbreiding van een bestaande community. En daarbij is het praktisch als een deel van de mensen goed op de hoogte is wat er speelt, en als er mensen zijn die snel notificaties krijgen en daarom ook snel reageren om de boel levendig te houden; daarom vinden we “mailing list mode” zo’n handige feature, en staat die standaard aan. Vooral omdat de interacties op de space realtime zijn, is het fijn als een deel van de community redelijk realtime meedoet aan het forum.

Daarbij accepteren we natuurlijk dat niet iedereen zoveel mail zou willen ontvangen, en een deel van de mensen dus die modus uitschakelen. Daar zit 'm echter een pijnpunt: hoe meer mail mensen krijgen waar ze echt niet in geĂŻnteresseerd zijn, hoe eerder ze uit ergernis de mailing list mode uitschakelen. Dat zien we al gebeuren bij de technische topics die druk bezocht worden. Maar daarbij geldt ook: er zijn ook mensen die daar juist via de mailing list mode aan deelnemen.

Ik twijfelde bij het maken van de categorie “Off-topic”, maar het leek me goed om dingen een plaatsje te geven. Ik had nog sterkere twijfels bij het Funnies-topic, maar het valt gelukkig enorm mee. Ik maak me wel echt zorgen om de effecten van dit Memerijen-topic, omdat ik vrees dat het echt een non-stop memewaterval zal worden zoals ik op andere plekken ook heb gezien. Er is namelijk geen limiet aan memes, want het aanbod is altijd groter dan wat je kunt posten, en voor de primaire doelgroep is eindeloos scrollen een normale bezigheid. Ik ben oprecht bevreesd dat dit topic het aantal posts op dit forum zal doen exploderen, zoals ik ook op diverse andere plekken met meme-topics en meme-kanalen heb zien gebeuren. Het begin, met 6 posts achter elkaar van dezelfde persoon, voelt als een nare voorbode van de diarree die nog komen gaat. En zoals het hoort in zo’n topic, ligt de lat voor de kwaliteit natuurlijk gewoon volledig flush ingefreesd in de vloer.

Er zijn al mensen die nu al “aaaaaargh” zeggen en vragen “kan die shit ook uit?!”. Helaas is mailing list mode een per-account setting: het staat voor je hele account aan, of helemaal uit. Je kan het niet per categorie instellen. Je kan individuele topics op Mute zetten, maar dan krijg je die ook helemaal niet meer in beeld, ook niet via de web interface. En dus vrees ik dat veel meer mensen mailing list mode zullen uitschakelen, met mogelijke indirecte gevolgen voor de algemene participatie binnen Discourse en zelfs op de space.

Door die beperking van de software denk ik dat het beter is om dit topic niet te hebben. Ik denk dat je daar ook erg weinig aan zult missen: memes, zeker als ze niks met hacken te maken hebben, vind je echt overal op 't web.

1 Like

I think it’s possible as admin to defaut-off “watching” for categories/tags: Configuring Default Notification Settings for Users - admins - Discourse Meta

Therefore I would suggest using that if it exists - for example ‘off-topic’ could be default not-watched.

Bedankt voor het wijzen op de “mute” functie.

Il suit me aan bij Juerd, hoe goed en leuk ook bedoeld ik denk dat dit niet de plek is voor dit soort dingen.

De funnies is erg stil en dat bevalt prima.

Ik ben overigens blij dat deze mailtjes in een “thread” bij mij binnenkomen waardoor de hele thread (het topci dus) kan laten verdwijnen uit mijn inbox.

Als ik de thermostaat daarop zet… stopt de koeling nooit meer met koelen denk ik.
Het is hier momenteel 27.0

Hoi Juerd, list,

Graag. Ik vind de scopeuitbreiding van het forum al meh (maar er is vast wel voordeel aan), maar dit is gewoon ruis die je prima op een fediaccount ofzo kan gooien.

Groetjes,
Sam

1 Like

This topic is now closed, but I wanted to thank you for making a suggestion and write a short response so you know it’s not being ignored, so I’m using the option for admins to reply to a closed topic.

Unfortunately, the “watch” functionality for email notifications is only relevant with mailing list mode disabled, so unwatching doesn’t solve the specific problem described. If you (or someone else) have any further questions or suggestions, please feel free to approach me directly via forum DM, IRC, email, or IRL at the space.