Nadat @mystery en @ch23 me afgelopen dinsdag jaloers hadden gemaakt met hun oplaadbare handventilatortjes, wist ik meteen dat dit me geld zou gaan kosten. Na een paar uur keuzestress heb ik er eentje besteld.
Vandaag is ie bezorgd en ik kwam zojuist thuis met het pakketje voor de deur. Meteen uitgepakt.
Wat is dit ongelooflijk geweldig. Dit had ik een week eerder willen hebben, of misschien jaren. Het ding heeft 100 “levels” en doet blijkbaar 4 tot 12 uur met z’n accu, maar zelfs stand 1 is al erg aangenaam.
Ik koos dit specifieke model omdat je 'm op alle manieren kan gebruiken omdat ie een scharnier en ophangmogelijkheden heeft: in je hand, op tafel omhoog gericht, op iets hoogs omlaag gericht, of met de lanyard op je borst hangend blazend naar je gezicht. Dat ziet er vast heel dom uit maar het is prettig!
Willekeurige feitjes: Je kan 'm gebruiken terwijl ie via USB gevoed wordt. De luchtkolom is redelijk parallel en dus smal (wat dankzij 't bernoulliprincipe niet echt merkbaar is als je 'm op een afstandje op tafel zet). Het display is irritant fel in het donker en lijkt niet uit te kunnen. Als je 'm op een tafel neerzet, is het display echter omlaag gericht en dus niet te zien. Het ding is niet stil. De luchtstroming is heel gelijkmatig en fijner dan m’n andere ventilatoren.
Toegegeven, ik heb nog geen half uur ervaring met 't ding, maar ik ben zelden zo snel zo enthousiast geworden van een aankoop.
Volgens de doos heet dit model de “Fanzy fan”, en is het modelnummer D6036, maar op diveblues.nl staat een ding dat er als 2 druppels water op lijkt met de naam “AIR 100”, en waar ik 'm gekocht heb stond alleen de merknaam, zonder modelnaam of -nummer. De verkoopprijzen lopen enorm uiteen.