WHY2025: augustus 2025, Geestmerambacht

(Raar dat hier nog geen topic voor was!)

WHY is het 10e outdoor hackercongres in een serie waar ook de Nederlandse hackerspaces zoals RevSpace uit ontstaan zijn. Dit is waarschijnlijk het grootste samenwerkingsproject in de Nederlandse hacker community.

Onze space is bedacht tijdens HAR2009, en veel RevSpace-deelnemers zijn crew geweest bij OHM2013, SHA2017, en MCH2022 (1 jaar te laat ivm corona).

Ook deze keer zijn er weer aardig wat RevSpacers in een organiserende rol betrokken bij het evenement. Er zitten RevSpace-deelnemers in de teams Waste, Badge, Sysadmin, Productiehuis, NOC, On-site Transportation, Warehouse, Cohesion, Projectleiding, ROC, NUTS, Deco, Info, Promo, en Finance. Voor Warehouse zal er bij onze space wat ruimte worden ingericht om de ingekochte spullen op te slaan tot het evenement begint, en wij zijn gastspace van een van de laatste orga-meetings vlak voor het evenement. We gaan waarschijnlijk ook weer spullen uitlenen aan het evenement, en spullen gedoneerd krijgen die na het evenement over zijn.

En we zoeken altijd méér vrijwilligers, zowel in de organisatie als ook op het terrein zelf. De opbouw duurt 7-10 dagen (tbd), het evenement duurt 5 dagen, de afbouw duurt 3 dagen. Overal zijn handjes nodig. Daarvoor kun je je tzt aanmelden. Maar wil je nu al helpen, en dus een rol in de organisatie? Kom dan deze zaterdag naar de orga-meeting bij Bitlair (aanmelden via die link) en/of stuur een mailtje naar volunteers@why2025.org.

Dit is een evenement dat helemaal draait op vrijwilligers, en ook vrijwilligers betalen voor een ticket. Je doet het dus puur omdat je het leuk vindt om te helpen (ik doe dat al sinds WTH2005). Wel wordt er voor de crew goed eten geregeld, zowel bij de orga-meetings als ook van opbouw t/m afbouw.

De tickets zijn sinds vorige week te koop via https://tickets.why2025.org/ en al ongeveer 30% van de beschikbare tickets is al verkocht. Op dit tempo raakt het uitverkocht in januari, maar we weten natuurlijk niet of het misschien heel snel zal gaan tijdens 38C3 in Hamburg tussen kerst en oud&nieuw.

Omdat zoveel RevSpace-deelnemers al in de crew zitten, is het bij de voorgaande events niet gelukt om een RevSpace Village te bouwen. (Een village is gewoon een groep mensen die samen kamperen en vaak een gezamenlijke huiskamer-tent hebben) Mocht je nou helemaal geen interesse hebben in onderdeel zijn van de organisatie, maar wel een village willen regelen (partytent en wat banners neerzetten, wikipagina maken, en een formulier invullen om een plekje te reserveren), dan is dat leuk voor de RevSpace-bezoekers die daar geen tijd voor hebben maar zich er wel bij willen aansluiten.

Ga jij naar WHY? In welk team en/of welk village zou je willen helpen?

4 Likes

Ik ga naar WHY2025 (heb al een ticket) en ben onderdeel van team Waste! Dat was ik al bij SHA2017. Bij MCH2022 heb ik bijgedragen aan team Volunteers. Voor team Waste is er nog ruimte voor een vaste vrijwilliger voor op het event, bij opbouw en met name afbouw kunnen we ook altijd hulp gebruiken. Je hoeft niet (tenzij je dat graag wilt) uitgebreid mee te helpen in de voorbereiding, dat hebben we onder controle.

Ik zou graag een leuke village willen zien met bekende smoelen maar verwacht niet dat ik er veel zal rondhangen. Hopelijk pakt iemand dat op :slight_smile:

3 Likes

Zal zelf ook even reageren met 'n korte biografie :stuck_out_tongue:

Ik ben ook zeker van plan om naar WHY2025 te gaan. Mijn eerste event in deze serie was HAL2001, als bezoeker, nadat ik als 14-jarige op TV iets had gezien over HIP '97 en wist dat ik daar zo graag bij wilde zijn! Bij WTH2005 heb ik meegeholpen in de organisatie en een magazijn met spullen beheerd en bevoorraad en geholpen om de infodesk vorm te geven, en bij HAR2009 was dat magazijn-idee ingelijfd bij het LHQ (Logistics Headquarters) en was ik dus van team Logistics. Bij OHM2013 heb ik vooral bij de vroege voorbereiding en bij de afbouw geholpen, en bij SHA2017 weer Logistics/Warehouse gedaan. Voor MCH2021 die wegens de pandemie niet doorging zat ik in Projectleiding, maar dat heb ik voor MCH2022 die wel doorging niet meer gedaan; ik heb me met een boel teams bemoeid maar zat voornamelijk weer bij het Warehouse, dat inmiddels een zelfstandig team is geworden. Ook voor WHY2025 ga ik me vooral bezig houden met het Warehouse, en ook deze keer help ik ook bij andere teams als dat zo uitkomt.

2 Likes

Ik ben ook van de partij, met het hele gezin. Ik wil heel graag een ne2000 village optuigen, met een deel van de oude ne2k organisatie, stiekem hoop ik dat we een revspace, ne2k en RandomData cluster kunnen maken.

Ik zit overigens bij team NUTS, dus ook die is RevSpace vertegenwoordigd (-:

Voor mij de eerste keer naar een IFCAT event en met het gezin, dus ik kan moeilijk inschatten nog wat ik op het event ga doen.

2 Likes

Ik ben er ook (deo of wie dan ook volente)

2017 was mijn eerste event, meteen iets met ROC (radiocommunicatie) opgepakt, en on-site logistics.
2022 weer die combinatie, met een poging tot overdragen ROC aan anderen.

2025 is iemand anders hoofd ROC, mijn bedoeling is om ROC te helpen met de voorbereiding en misschien dag -6, en dan de opbouw en verder weer als heftruckchauffeur voor On-site aan de slag te gaan.

Met opbouw en afbouw erbij heb je veel meer fun, met allemaal andere mensen die zich willen inzetten voor een gaaf evenement.

1 Like

Ik ben er bij. Voor mij de eerste keer zoiets, dus ik laat het voor nu allemaal over me heen komen. Heb wel m’n kaartje al :slight_smile:.

1 Like

Zonder MCH2022 had ik nooit geweten dat er veel meer mensen zoals mij waren, en had ik nooit revspace leren kennen. Dit wil ik ook weer voor anderen mogelijk maken, en daarom heb ik Warehouse samen met Peetz0r, Juerd, Xesxen, en als het meezit ook F0x op mij genomen.

De vorige editie kwam ik op dag -7 aan en heb de week voor het evenement het zó naar m’n zin gehad met de opbouw, dat ik het iedereen zou aanraden om als angel of orga mee te doen.

2 Likes

Natuurlijk ga ik naar WHY en met @Bas doe ik team Waste! (WHY Waste a good opportunity to do something wasteful and have a good time doing it?)

Ik neem in ieder geval een deel van het gezin mee en wat mensen van het bedrijf.

4 Likes

Yep! Hier wil ik ook bij zijn en mijn ticket is al in de pocket.

Bij MCH heb ik alleen als angel bijgedragen en verder vooral genoten van het evenement. Voor WHY participeer ik in team:info, team:promo (een subteam van team:info + team:website) en team:finance.

In team:finance gebeurt voor mij nog niet zoveel, maar bij team:info en team:promo zijn wij maar druk met blog posts, social media posts, informatie verzamelen voor later in het booklet later, ‘guerrilla’ acties met stickers en banners op andere evenementen, etc.

Ondertussen proberen wij te verzinnen hoe wij straks op het evenement zelf effectief de informatievoorziening kunnen zijn waar je met al jouw vragen over het evenement terecht kan.

De start ging wat stroef omdat bijna iedereen in ons team nieuw is en de documentatie over voorgaande evenementen wat karig. Daarnaast hebben de andere teams allemaal hun eigen favoriete communicatiemiddel, maar het is uiteindelijk toch gelukt.

Team:info kan zeer zeker nog extra hulp gebruiken. Zowel nu als ook straks op het evenement zelf.

3 Likes

Wow, je doet meteen 3 teams?! Knap bezig!

Dat brengt het lijstje teams-met-revspace-deelnemers op:

• Badge
  • Cohesion
  • Deco
  • Finance
  • Info
  • NOC
  • NUTS
  • On-site Transportation
  • Productiehuis
  • Projectleiding
  • Promo
  • ROC
  • Sysadmin
  • Warehouse
  • Waste
1 Like

Spaar ze alle 42!

1 Like

Strikt genomen ben ook ik deelnemer bij Revspace, dus Team Decoratie hoort daarmee ook in dit lijstje

2 Likes

Ook zonder striktheid! Sorry dat ik Deco vergeten was :slight_smile:

1 Like

Ik ga ook! Ik denk niet dat ik in nog een team of village ga helpen, maar het word vast leuk!

4 Likes

Juerd:

Ga jij naar WHY? In welk team en/of welk village zou je willen helpen?

Ik ga ook! Ik denk niet dat ik in nog een team of village ga helpen,
maar het word vast leuk!

Ik ga ook. Ik ga vóór het kamp misschien nog niet helpen, maar ik heb me
wel opgegeven voor een talk.

1 Like

Ik ben ook aanwezig en ik wil graag tijdens het event helpen met shifts.

1 Like