Waar ben jij nou helemaal mee bezig?!

Topicje waar mensen hun lopende projecten kunnen shown.

Ikzelf zit tot voorbij m’n enkels in het tijd-sync gebeuren. Keywords: NTP (ntpsec), GPSDO (gpsd). Zo ben ik een dashboard aan het maken waar je zoveel mogelijk info over ntpsec/gpsd kunt bezien: GitHub - folkertvanheusden/timeweb: Show NTPSEC & GPSd statistics in a web-interface

2 Likes

Ik heb mijn lichtnetfrequentiemeter beetje refactored, embedded webserver toont de huidige frequentie op een dial (elke seconde update) met behulp van javascript en zo. Soort van full-stack Arduino.

2 Likes

Ik ben nu een goed grondvlak aan het zoeken voor m’n zender.

Opvallend genoeg geeft deze braadpan een SWR van slechts 1,08!


(nieuw in de verpakking nog)

Ik vermoed dat de SWR bij wat meer vermogen slechter word? Maar met zo’n diamond antenne is het met zo’n vlak al snel redelijk goed.
Meer is beter denk ik?

Ik weet 't niet. Ik durf ook niet te zenden hier. Allemaal satellietschotels. Die gaan vast mopperen.

Dat zit in een compleet andere band, gewoon even proberen

Ik zit nu trouwens IN revspace met m’n anytone packet te doen en in Delft ontvangen ze 't! (getest met de websdr daar) Het is nog te decoderen ook!

2 Likes

Een van mijn servers had nog een Atom C2000 based SOC, in dit geval was 't een supermicro met een C2758, an sich best een leuk ding, maar hij ging dus niet meer uit reset, vanwege de C2000 cpu bug.
De fix was gelukkig relatief simpel, een 120Ω weerstandje op de juiste plek van de LPC bus.


3 Likes

Vandaag heb ik een nieuwe website gemaakt: a12herrie.nl Die haalt z’n data van een webservice van Bertrik en maakt daar wat grafiekjes etc. van.

3 Likes

Print aan het ontwerpen voor m’n SAA1099p clock mishandler.
De render is van povray. Ik heb daarvoor een vrml-export gedaan vanuit kicad en dat dan geconverteerd naar povray dus.

2 Likes

Omdat de MDNS responder voor ESP32 al jaren kapot is, hier eentje die 't iig iets beter doet: https://registry.platformio.org/libraries/flok99/esp-mdns-fvh/

1 Like


Een USB (2.0) hub met per-port power switching.

Handig voor het programmeren/testen van batches PCBs. Het heeft een losse (en dus lange) host<->hub kabel, zo kan ik een hele bende aan usb programmers/logic analysers en prototype PCBs in een project box laten tijdens het schrijven/testen van firmware, met een enkel kabeltje mn laptop in…

v0.1 lijkt goed te werken, maar ik heb nog wat verbeteringen toegevoegd sinds ik de PCBs heb besteld.

3 Likes


In mn klas een betere laptop-opslag/oplaadplek gemaakt. De beste oplossing die in de school aanwezig was kwam neer op “tieft op een stapel en prik maar in”. De kallax vakverdelers heb ik over en nu dus een leuke bestemming gegeven. De andere twee komen morgen mee.

2 Likes