Waar ben jij nou helemaal mee bezig?!

Oh vast wel :slight_smile: Komt goed!

Stukje van de hal voorzien van kurk.

Meer kurk!

3 Likes

wegens populariteit nog maar 10 besteld :slight_smile:

5 Likes

Gisteren een paar kdootjes afgemaakt:

Borstelbotjes-kit

Handdoeken geborduurd. Elke handdoek is twee keer ingespannen ivm werkvlak van de machine, ben heel blij dat de alignment goed is gegaan :slight_smile:

3 Likes

2 posts were split to a new topic: Makerspace Haagse Hout

Heb vandaag het brakke tafelblad van de ikea (waar nu een gat in zit door een monitorarm) vervangen met een massief werkblad van de Hornbach. Heb er ook meteen wat spul bij geprint om de cablemanagement een beetje mooi te maken (vorige situatie was alles op de grond).

1 Like

Mijn projectje du jour is esphome werkend krijgen op de Hoera10Jaar badge. Mijn motivatie hier voor is dat de originele firmware nog geen dag stabiel verbonden blijft met de Wifi en esphome dat voor een of andere reden wel voor elkaar krijgt.

Ook kan ik met esphome makkelijk settings voor de helderheid er in beunen. Dit is ook zinnig omdat de badge bij mij in de woonkamer onder de TV staat. Zo kan ik bijvoorbeeld in HA wat scripten wat de badge uit zet wanneer ik een film op zet of wanneer er een gast in de woonkamer blijft logeren.

1 Like

Tof project, hier lijkt de badge prima stabiel (ik kijk er niet continue naar, maar heb hem nog nooit hoeven resetten)
Zelf ben ik ook met ESP Home aan het spelen de laatste weken, en probeer ik me de logica eigen te maken.

Waarom ik reageerde: Ik zag dat er een talk komt over het reverse engineeren van de wifi-blob (firmware?) voor de ESP’s tijdens 38c3.

Ik ben benieuwd wat dat oplevert aan stabiliteit.

3 Likes

Vandaag mijn Macbookje gerepareerd. Ik heb een Macbook Pro 2020 en de touchbar is al meer dan een jaar op een vervelende manier kapot. Als de laptop koud is FLITST het kreng heul hard WIT LICHT.

Het was dik drie uur beunen. Demontage van een miljard schroefjes met 6 verschillende maten/soorten kopjes (Pentalobe 2 maten, 4 maten torx). Daarna met oplosmiddel en een scherpe beitel de oude touch bar er uit. Glassplinters… heerlijk. Daarna een verse touchbar van AliExpress er in gezet, en de boel weer in elkaar geklodderd. HUGE SIGH OF RELIEF: het ding werkt!

Maar ik heb weer een fijn werkende laptop. Meteen de koelpasta vervangen, nu voelt de laptop ook sneller (of dat zo is: geen idee).

5 Likes