Waar ben jij nou helemaal mee bezig?!

Vandaag de boekenkast aan het afmaken. Nét geassembleerd en de ophanging er in geschroefd. Zodirect schuren en beitsen :slight_smile:

1 Like

Nee eerst moet ie gewoon even opgehangen worden. Morgen gaat ie er weer af en in de beits.

3 Likes

En toen waren de PCB’s binnen. Heb er eentje gesoldeerd.

PCB design bestanden, BOM, uitleg: GitHub - atoomnetmarc/ADLSC: Atoomnet's Digital Led String Controller

Volgende stap is er een 80x8 ledbanner van te maken.

2 Likes

Geen foto, maar wel blij: ik heb mijn Bose QC45 koptelefoon gerepareerd door de accu te vervangen. Van een dode cel (0V) naar eentje met meer capaciteit en wel gewoon werkend: ik ben een blij mens.

2 Likes

Twee sleuven en gaten gehakt om schakelmateriaal in te bouwen. I know: flexbuis is stom. Realistisch gezien moet heel dat stuk uitgebeukt als iemand ooit die 5 aders (groengeel/blauw/bruin/zwart/zwart) wil vervangen dan moet ie maar gewoon net zoveel rotwerk doen als ik heb gedaan.

$lief is al dagen bezig de trap van 100+ jaar verf te ontdoen: komt best leuk hout tevoorschijn!

2 Likes

Oh yes! I share your pain and eventual enjoyment. I pulled out all our retrofitted window sills (in connection with having new HR++ glass installed!) and discovered the nice 1913 windowsill underneath the MDF inserts. Added bonus that the convection for the radiators is no longer blocked and the difference is noticeable. I’d be interested to understand the process to deal with stripping the paint etc, as that’s needed here too…

1 Like

She used a heat gun and a paint scraper, and later switched to several models of sanding devices. Belt sander for the big flat surfaces, and smaller stuff for the corners, bends etc.

Oh nice, I’ve always wanted an excuse to buy a heat gun :slight_smile:

En als je een wisselschakelaar hebt dan blijk je met een kruisschakelaar en een paar extra draadjes je halverlichting ook vanaf een derde plek te kunnen bedienen :slight_smile:

Stukje gipsplaat open gewipt, gaatje geboord en nu is het licht ook van bovenaan de trap te bedienen :slight_smile:

Heb je PCB+componentenzakjes te koop? :slight_smile:

1 Like

:slight_smile: zodra het ding meer af is en ik weet dat alles goed werkt gaat de PCB in de verkoop.

1 Like

Experiment: Flex PCBtjes om (in-circuit) aan flash-chips te solderen.

2 Likes