wat een leuk project!
ik had ooit het plan om IEEE754 te implementeren via church encoding, dat is ook op een gegeven moment gestrand
wat een leuk project!
ik had ooit het plan om IEEE754 te implementeren via church encoding, dat is ook op een gegeven moment gestrand
Ik heb een game-of-life spel ge-vibe-coded-ted. Alleen een stukje readme toegevoegd, de rest laten doen door een AI aan de hand van wensen.
Source GitHub - atoomnetmarc/game-of-life-tron-style: A vibe coded game of life tron style.
Demo: Game of Life - TRON
Er waren twee soorten pluggen/ankers voor nodig. En 3 verschillende 3d prints (verschillende hoogte). Maar de leuning hangt!
De vier verschillende punten zitten in: hollewandanker/gips, gips/hout, steen, steen.
Weer wat vibe-gecode. Deze keer met een taalmodel waarvan de eigenaar zich niet bekend heeft gemaakt. Ben benieuwd wie er achter zit, want het taalmodel begrijpt bijzonder goed html/js/css.
(Alweer) TRON geïnspireerd: TRON Infinite UNIX Terminal
Wat kan het?
Het doet de scene na van Sam Flynn uit de film TRON die typed op een oude UNIX terminal: https://youtu.be/Z4MGwdKPds8?si=DU4IoFKXJ9Vvyjfm&t=7
Wil je liever iets anders? Hier een Rock-Paper-Scissors-Lizard-Spock animatie (broncode). Zoek al het gedrag van de groepen: RPSLS Simulation
Best leuk om naar te staren.
Ik heb vandaag een klokje afgemaakt, het idee kwam van Bas, de uitwerking van mijzelf. Code een mengelmoesje van slecht gevonden en goed samengestelde code (met dank aan Bas, F0x, en Shiz)
Hij laat minuten+seconden zien, afgewisseld door kort de maanden+dagen te laten zien.
Beetje geklooid met de OpenEpaperLink displays om WHY2025 stats te laten zien:
Ik ben https://infinite-craft.com/ aan het spelen. Maar dan programmatisch.
Script in PHP geschreven met behulp van diverse AI’s. Het script spreekt met een slakkengang de API achter infinite-craft.com aan.
Elke ontdekking wordt in db/<Item>.json
opgeslagen. Bijvoorbeeld:
Tesla.json
:
{
"emoji": "\ud83d\ude97",
"recipes": [
[
"Steampunk",
"Tornado"
]
]
}
Ben nu bezig een script te maken die via Graphiz een route laat zien welke items je moet combineren in recepten om tot een gewenste item te komen… dat lukt nog niet helemaal.
Ik heb vandaag door het wegvallen van mijn planning, en geholpen door het schitterende weer een video deurbel geïnstalleerd. De Reolink POE deurbel.
Dit is de eerste keer in 14 jaar dat ik een deurbel heb, het knopje was bij aanschaf van het huis weggerot en vervanging had geen prioriteit.
Eens zien hoe vaak de deurbel gebruikt gaat worden.
Het ding heeft geen toegang tot het internet, home-assistant stuurt me een foto als er op de bel gedrukt word.
Vooralsnog gaat die foto via Telegram, maar wellicht in de toekomst via Matrix of Pushover.
Mijn Matrix moet ik nog stabieler maken, de clients hebben niet altijd even goed contact met de server, het zal wel iets met DNS zijn…
Je kan ook de Home Assistant app op je telefoon installeren (en computer evt) en dan daar een notificatie naar sturen: dan kan je namelijk ook een video stream meesturen - super kek
Gaat dit zonder subscription bij Home Assistant?
Voor zover ik weet wel, ik heb mijn HA gewoon open gezet tot het internet via een reverse proxy die ergens anders staat. Het enige wat de subscription doet is external access makkelijk regelen voor je
action: notify.mobile_app_iphonevansting
metadata: {}
data:
data:
url: dashboard-test/0
attachment:
content-type: jpeg
entity_id: camera.voor_medium_resolution_channel
Nieuw zeefje gemaakt met een ontwerpje van @brainsmoke. Op een oud shirt even wat gerommeld met rakelen.
Verder aan het CADden voor de toekomstige woningverbouwing. Heb ook het dak gemodelleerd incl balken en lichtstraat. (noot: positie van de balken is puur illustratief en zal niet kloppen met de werkelijkheid)
AI laten gaan voor nu en mijn eigen I aan de slag gezet. Visualisatie hoe je een element maakt werkt nu. Echter, het pad naar het gewenste element is waarschijnlijk niet de meest optimale. Had een poging gedaan om shortest path finding te implementeren, maar het blijkt voor mij nog te complex om te doorgronden doordat elk element in het pad moet bestaan uit een bron van 2 andere elementen.
Speel het recept maar eens na op https://infinite-craft.com/ en je ziet dat het klopt.
vet! als je de aanvragen in de juiste volgorde doet, is het eerste pad dat je vindt altijd een “meest optimaal” pad (qua hoe “lang” de langste keten in dat pad is, in jouw grafiek van links naar rechts), het is moeilijker om een pad te vinden dat ook optimaal is qua totaal aantal elementen dat je gebruikt (grofweg hoe “breed” het pad is van boven naar beneden, of hoe veel verschillende rechthoekjes er in voor komen)
Project van vandaag: wifi adapters downgraden, yay!
Ik kwam een tijdje terug erachter dat de Mediatek MT7925 een wifi 7 adapter is die erg goedkoop te vinden is. En het werkt.
Maar er zitten toch net teveel bugs in de driver en/of firmware. Eentje daarvan wordt binnenkort gefikst maar dat was niet het enige issue dat ik had.
Dus terug naar de Intel AX210 (wifi 6e) voorlopig. Ik heb ook nog ergens een Intel BE200 (wifi 7) liggen maar die zorgt ervoor dat de laptop helemaal niet meer boot.
Ik ben alweer een tijdje aan het spelen met meshtastic, een soort peer-to-peer radio messaging netwerk. Lijkt wel een beetje op LoRaWAN/TheThingsNetwork, maar dan meer decentraal: elke node is ook meteen gateway voor berichtjes van andere nodes. Er zijn ook wel flink wat beperkingen: ipv 8 kanalen bij LoRaWAN, gaat bij meshtastic alles over 1 kanaal, specificatie is een beetje YOLO. Ik ben bijvoorbeeld aan het uitzoeken of je bijvoorbeeld citizen science data hiermee kan doorsturen, of misschien data van zendertjes aan wilde dieren, of telemetrie van high-altitude ballonnen. Ik heb in de loop van de tijd aardig wat LoRa-bordjes verzameld/gekocht, ben ze nu allemaal aan het uitproberen om er iets van meshtastic op te krijgen.