Waar ben jij nou helemaal mee bezig?!

Een hoop.

Meerlaagjesbuis, buizenschaar, pvcpijpje (), en een buigveer (niet op de foto’s :P).

TIL: beter eerst recht buigen (recht rechten?), dan pas knippen.

Laatste stukje kostte wat moeite, lube in/op de tube!
SMO, föhn erop, beetje rondom meppen met de achterkant van een schroevendraaier (altijd het gereedschap gebruiken waarvoor het bedoeld is).

Ontvetten, tapen.

En (acentrisch) rond! (Of ellipsig)

1 Like

Gisteravond had ik even inspiratie en heb ik, nu ‘ons’ model voor de uitbouw wel zo’n beetje klaar is, ook de uitbouw van de buren ruw gemodelleerd aan de hand van hun tekeningen. Erg leuk om ze zo naast elkaar te zien.

1 Like

Unleashing my inner bigclive.

kant-en-klare 12v-24v → usb-pd module

Ik heb mijn DongleHider+ geupgrade, er zitten nu 2 dongles in. Bovenop de muis (Logi), onderop het toetsenbord (Ali)

1 Like

overigens hebben we sinds kort ook deze in de grabbelvoorraad; 8-32V in, 65W p/d uit

Die truc had ik een tijd terug ook uitgevoerd om een esp32 te voeden van een 24v ledstrip voeding. Werkt super.

Some of the Oops family are making chain mail. Today they worked with a jig, @Bas helped drill a hole in dowel to make preparation of the links easier and more consistent, and quite a bit more was made.

I spent time inflicting non-memory-safe languages from the 1970s (C) on our older child, who then wired together an arduino uno with some breadboard and built a simple running/jumping game.

2 Likes

Designed an ansi-keyboard with backlights (non-rgb) and without a numpad, because I never use it. GitHub - brainsmoke/keyboard

1 Like

Ik ben een printje aan het fantaseren die N laat zien op een 7-segment led display die word aangestuurd door een MAX7219.

Net de eerste versie geroute. ERC en DRC geven geen fouten meer. Geen idee of het werkt, ga ik nog uitvinden.

5 Likes

IKEA OBEGRÄNSAD, nu met 65536 grayscale waardes/pixel.

TODO: animaties; (De ESP32 denkt nog steeds dat het een LED bol is.)

(Licht schijn nog door van achteren omdat de achterkant er niet op zit.)

4 Likes

Erik Bosman: "I modded an IKEA OBEGRÄNSAD lamp with my LED driv…" - Mastodon Animaties

1 Like