In de afgelopen week:
Mate-krat pixel art
(credits aan @Bas voor foto 2, en aan @Juerd voor de label-genereer-code)
Blad voor een kleine bar gezaagd, gefreesd, afgewerkt, en geïnstalleerd
Dit project was in April begonnen met het uitzagen van een stuk muur en plaatsen van een provisorisch blad. Afwerking liet door tijdgebrek en logistieke uitdagingen tot nu toe op zich wachten.
Wie had gedacht dat (afgewerkt) spaanplaat een esthetische toevoeging kon zijn
Wekkerradio gerepareerd
Deze lag al jaren in een kast. Toen ik hem recent weer in gebruik wilde nemen bleek de radiofunctie niet meer te werken: dat werd veroorzaakt door een kapotte elco.
Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak van het enorme verschil in grootte van de originele vs vervangende elco (ondanks dezelfde waarde en rating): hebben ze misschien een andere chemie?
Extra stuk keukenblad geplaatst, afgekit, en met olie afgewerkt
Voorheen stonden (een ander) koffiezetapparaat en het tostizetapparaat direct op de wasmachine, maar bij centrifugeren veroorzaakte dat enorme herrie. Een vorige magnetron die op de wasmachine stond was ook al eens stuk gegaan door het lostrillen van interne kabels. Nu die hoek van de keuken “trillingsvrij” is durf ik daar ook m’n fijne koffieautomaat neer te zetten.
Pwutsloop (vol. 2)
Voortzetting van dit project: Induction looper - RevSpace
Het lijkt me gaaf om goedkope ringleidingversterkers te leveren aan evenementen en non-profitorganisaties, zodat ze doven en slechthorenden beter kunnen accommoderen. Tot nu toe lijkt het (qua hardware) vrij eenvoudig. Een paar jaar geleden heb ik het hierboven afgebeelde PoC in elkaar geklust. Volgende stappen zijn:
- Referentie-ontvanger ontwerpen en bouwen, voor installatie- en testdoeleinden
- Systeemparameters berekenen en optimaliseren voor gegeven veldsterkte en afmetingen van een ruimte, zoals:
- Benodigde voedingsspanning en -stroom
- Maximale impedantie van de ringleiding
- Kosten per m²
Meta
In de afgelopen 2 weken ben ik 6 keer op de space geweest, voor een totaal van 36,5 uur. Ter vergelijking: van November 2022 t/m November 2024 ben ik in totaal ook 6 keer op bezoek geweest, voor een totaal van 28 uur. Het verschil: ik heb een auto gekocht en die heeft 75% van de reistijd geëlimineerd en het vervoer van grote/zware spullen veel makkelijker gemaakt.
(gerelateerd: Revspace <-> Delft carpool)
Revspace voelt echt als een tweede thuis, waar ik lekker kan socializen met vrienden / mede-nerds, en waar m’n creativiteit ruim baan krijgt door beschikbaarheid van gereedschap en faciliteiten. Ik merk nu ook dat ik er nog steeds / weer veel energie en voldoening uit haal om projectjes aan te pakken en daar weer dingen van te leren: iets waar ik bij eerdere sporadische bezoeken niet veel aan toe kwam. Ik hoop vanaf nu (ook nu mijn vakantie is afgelopen) weer vaker en meer aanwezig te zijn.