Wat ben jij aan het 3dprinten vandaag?

You have to put it somewhere, right?

Met de Prusa Mini een paar dingetjes printen en testen hoe de kwaliteit e.d ervan is.
#Finetunen-enzo.

Katten plaatjes, moet een dingetje fixen waar dit opgeplakt kan worden met een lampje erachter of als versiering voor aan de muur.
foto 1

1 van de 4 wielhub caps voor een auto. het past :slight_smile: nu de vraag hoe stevig zit het vast.
https://pasteboard.co/6PUMmU3Q6slS.png
foto, overbelicht

En een buildkit van een BMW E30 kleine size.
https://pasteboard.co/qOtBiziQxEAp.png
Ben bezig om te kijken of ik ze vergroot kan printen, maar dat kost 3.5 uur en heel veel moeite om het niet te falen :stuck_out_tongue: (supersized bmw is nog geen succes)

• Einde verslaggeving

Wou even testen of sneller ook altijd betekend dat het slechter is,

In het geval van een geprinte Squirtle (dat is een pokemon, mocht je raar gaan denken) is dat wel het geval want zonder supports printen levert het een hoop kwaliteit in.

Volgende print waren plankenhouders, zodat ik een (kleine set planken) kon ophangen.
Oorsponkelijke maat (100%) was te groot om te printen, dit heb ik gereduceerd tot 80% om het te kunnen printen.

En een foto hoe het hangt.

1 Like

Vandaag print ik een batterijenbakje (in roze glow in de dark).

1 Like

Dit wil ik 3d printen…

1 Like

Ik zou even opletten, als je een 15mm circulaire cutout maakt in een 16mm breed object ga je wandjes krijgen van een halve millimeter. Dat is net een enkele lijn dik dus dat gaat echt super makkelijk afbreken.

1 Like

Ik heb dit uiteindelijk via IRC voor @SynQ geCAD en hij heeft 'm uiteindelijk twee millimeter breder gemaakt en een millimeter hoger :slight_smile:

1 Like

Een boekensteun, in het Harry Potter thema. Wit omdat deze met acrylverf wordt gekleurd.

Op een X1C, .4, 0.12mm in PETG (wit)

1 Like

Een doosje voor m’n Pinecil.

Het model op Printables.

En het resultaat:

Ik ben er redelijk tevreden over, echter ga ik 'm denk ik nog een keer printen en dan ietsje langer, zodat de tip er niet af hoeft. Maar het model werkt handig.
— edit –
De auteur heeft een langere versie online gezet, zodat de tip er niet af hoeft, dus nu wordt het zeker nog een printje.
– /edit –

X1C, .4, PETG en straks nog TPU voor de seal, variabele lijn-hoogtes.

2 Likes

De originele 3D print penhouder was heel instabiel, wat af en toe een “au!” reactie veroorzaakte. Deze is een stuk stabieler.

Model op Printables.

2 Likes

LTT screwdriver houder, een twee batterij dispensers voor AAA en AA voor een Ikea Skadis.

1 Like

Ski stokken voor een mini, best lastig aangezien ze platliggend niet bleven liggen en staand te veel wiebelde, zijn ze nu schuin geprint. dit lukte wel!

Onderdeel voor een kapotte witte Tizio :slight_smile:

1 Like

Ik heb een houder ontworpen en geprint om een tablet tegen de muur te schroeven. Zo kan ik Home Assistant op nóg een scherm gebruiken!

De houder bestaat uit 2 delen die in elkaar schuiven. Het eerste deel gaat op een standaard inbouwdoos en heeft zwaluwstaart verbindingen waar de daadwerkelijke houder in schuift.

Het ronde zwarte ding is een draadloze lader, zo kan ik de tablet eventueel ook van de stand pakken als ik daar zin in heb.

6 Likes

Een poepiemonster voor de A1 mini op school. De oogjes zijn los geprint en daarna geprimerd en hebben blauwe pupillen gekregen. Met een drupje hotglue vastgelijmd.

1 Like

Suf clipje om Ikea Skadis borden aan de muur te schroeven.

Linkje: Printables

Een manier om een Aruba AP22 horizontaal te hangen, aan een muur.

O.a. op Printables.

1 Like

Houdertje om de PowerCube die rond de bank zwerft maar eens goed op z’n plek te houden.

Bestaat uit twee delen, de klem aan de PowerCube kant schuift in de bank-klem met een zwaluwstaartverbinding.

2 Likes

De wijk rondom mijn schooltje :slight_smile:

Data van cadmapper.com, daarna met dank aan @Boekenwuurm is het nabewerkt in Blender om de wegen een beetje dikte te geven en er een bodempje onder te plakken. Er zitten nog wat vreemde fouten in, dat het in de mesh wel een hele flat is en pas bij slicen blijkt dat er een hap uit is.

Wil je ook zoiets maken maar minder klooien met programma’s? Probeer dan Tactile Maps Easily | Touch Mapper eens. Je krijgt niet een perfecte kaart met alle hoogtes correct, maar wel eentje die goed sliced en print.

2 Likes

Losgegaan met touchmapper.org, ik wil uiteindelijk de hele wijk :slight_smile:

2 Likes