Wat ben jij aan het 3dprinten vandaag?

Doosjes voor @brainsmoke’s ontwerpen.

1 Like

omdat ik nu erg veel LTT bitjes heb, en zowel de stubby als gewone schroevendraaier, ben ik nu deze case aan het printen:

resultaat over zo’n 9.5 uur.

2 Likes

worth it.

1 Like

Meh, past niet op m’n A1 mini :wink:

ik denk dat dat wel op te lossen is…gewoon een stuk van de shaft buiten laten bungelen :wink:

boxes boxes boxes

Dummy 13:

Frame geprint in PETG en de “armor” in PLA.

1 Like

Dat doosje-ontwerp van de USB-hub, is die ergens te downloaden?

top!
nog wat meer letters anders mag ik dit niet posten

2 Likes

Diffusers voor ~10mm led strips, ws2812b’s in mijn geval

Stl: https://makerworld.com/models/649747

Hou er rekening mee dat je ledstrips een veel kortere levensduur hebben als ze op volle helderheid worden gebruikt en hun warmte niet kwijt kunnen, helemaal als je ze opsluit in een koker. Flexibele ledstrips wil je eigenlijk op een laagje aluminium monteren, sterk dimmen, of steeds maar heel kort aanzetten. De ledbanner op de space gebruikt de laatste 2 trucjes gecombineerd en gaat daardoor al mee sinds 2013, maar een aantal andere ledstrips uit dezelfde batch zijn al lang dood.

1 Like

Bedankt voor de tip! Voor dit specifieke project valt de warmte echter reuze mee, dit zijn de 35mA eco leds en draaien ook niet op vol vermogen.

Maar die tip neem ik mee voor een vervolg project :ok_hand:

Nadat @supakeen een mooi compacte poop bucket had gedeeld heb ik die geprint, en ook weer eens naar andere accessoires/onderdelen voor de A1 Mini zelf gekeken, inmiddels:

Magnetic extruder front cover omdat ik toch wel erg vaak van nozzles wissel, en de plastic clipjes van het origineel dat steeds minder tof vonden.
Cable elastic conduit die de kabel naar de extruder beter omhoog houd, aangezien die nog wel eens net vervelend langs de Y-as trekt.
Cable clips om de kabel en PTFE tube naar de toolhead beter bij elkaar te houden.

Nog aan het printen:
A1 mini side drag chain om kabel naar de X-as een stuk netter te maken.
Heatbed cable chain vergelijkbaar maar dan voor het heatbed.
Chimney replacement want zonder AMS heb je dat extra uitstekende ding niet echt nodig.

Meeste print ik van transparante PCTG, met holographic print bed erg mooi

1 Like

Inmiddels al die dingen geprint en geinstalleerd, blij mee :slight_smile:
Alleen de Chimney replacement nog vervangen door https://makerworld.com/en/models/546972, omdat die wel bedoeld is om met de PTFE filament tube te gebruiken, en dat het wel een stuk netter houdt.

Clipje om de lange lijmklemmen die we nieuw op de space hebben op te kunnen hangen. Prototype wordt nu geprint in PLA met het ‘strength’ profile, geen idee of dat echt nodig is.

1 Like

Doosjes voor het usb-protobordje, met externe buttons.

1 Like

Ghosties!

Om weg te geven rondom Halloween.