Wat ben jij aan het 3dprinten vandaag?

Cool! Maar heb je al gehoord van PLA Glow ?

Zeker, ik heb hier wat liggen (maar dan van Geeetech). Ik vind het “witte” van dat soort filament er viezig uitzien in gewoon daglicht en het is maar even “cute” tijdens dat het licht geeft.

Dus ik gebruik 't daarom eigenlijk nooit (-:

Vanavond geexperimenteerd met toner transfer op 3d prints, nav dit filmpje:

Eerste resultaat is leuk, wel wat papiervezels en het ding is enorm krom. Volgende test gaat met prittstift vastgeplakt worden :slight_smile:

Doosje voor de AH dierenplaatjes, met schaduwlijntje voor de leuk.

Poepjesbak voor de X1C

Fillosophy gevonden op https://makerworld.com/en/models/597504

Vond ik leuk om even de multicolor print te testen.

1 Like

Ik heb een boiler geplaatst en de inlaatcombinatie vervangen. Vergeten een slangetje er voor te kopen om het water naar de afvoer te geleiden.

Geen probleem, ik print wel een gootje om er in te schroeven:

2 Likes

Dat was vast minder werk dan even langs de bouwmarkt rijden /s. Maar mooi gemaakt :). Een tip: smeer het in met 'n dun laagje siliconenvet, vaseline, of whatever je hebt liggen, om in de toekomst kalkaanslag heel makkelijk weg te kunnen vegen.

Muurbeugel voor 5G-modem, ontworpen door @bas.

3 Likes

100mm butterfly valve, waarom? leuk om te printen en te sparen.

Mocht ik ooit een enclosure bouwen kan die gebruikt worden en mischien print ik een 120mm versie, want 120mm pc fans :wink:

Voor het eerst eens zelf iets met TPU ontworpen, schokabsorber voor dit telescopende mechanisme.
AliExpress TPU print ook nog steeds perfect, dus de SAMLA drybox doet het ook nog :slight_smile:
https://u.pixie.town/pixie.town/lMojmxlTuKIXoQrFfigMPErg

1 Like

Ik kwam ook deze poster met 3d designtips tegen, vooral tear-drop shape voor verticale gaten was nieuw voor mij, en is zeker een verbetering.

(full-size: https://i.imgur.com/MZiyaq6.png)

4 Likes

Maar dan groter geschaald naar 29cm hoog.

21:15 zou die klaar moeten zijn.

Een hang-het-rolgordijn-iets-lager-ding ontworpen en 2x geprint in ASA.

image

Is een zwarte IKEA rolgordijn die de rol van zonnewarmtecollector op zich gaat nemen. Het meest linker raam in de huiskamer vangt de meeste zon in de winter maanden. Ben benieuwd of ik het merk.

1 Like

Ik ga een poging doen om een utah teapot te printen, maar nét even anders, om ergens aan een muur te bevestigen. morgenochtend weet ik of 't gelukt is :slight_smile:

2 Likes

Nouja, ik heb het laten printen, met een layer height van ca. 0.09mm

4 Likes

De oude rubberen trackpoint op m’n toetsenbord was aan vervanging toe, dus ik heb een nieuwe geprint.

0.2mm nozzle, 0.06mm layer height, in rood PETG HF

4 Likes

We zijn een gereedschapwand in de hal aan het inrichten, in een nis (vroeger een deur). We gaan hier ons veelgebruikte spul ophangen zodat we het niet steeds hoeven te zoeken. Gelukkig staan de websites vol met printbare accessoires voor Skadis borden, en kan ik zelf ook wat tekenen. Je ziet oa een schuifmaathouder, twee verschillende LTT schroevendraaierhouders, parkside accu-houder en een zelfontworpen houder voor de Brother E550W labelhouder.

2 Likes

Want, halloween

3 Likes

Een grof gemeten schaal 1:40 overzichtje van de benedenverdieping. Model moet nog enorm verfijnd worden voordat we het serieus gaan printen, maar ik wilde even de Bambu aan het werk zetten :slight_smile:

3d lens voor micro fourthird. tot nu toe nog weinig succes. 3de poging is nu aan het printen…

2 Likes

Een ‘grote’ 7segments klok. Mogelijk wordt de definitieve versie nog groter, maar dit is een leuk begin :slight_smile:

1 Like