Ik kan je ook homestyler aanraden.
External Image
fiber reparatie doosje
voor mijn bornhack 2025 meshcore badge had ik al het achterkantje aangepast zodat daar een normale SMA antenne op kon, en nu heb ik een standaardje ontworpen zodat die daar aan kan hangen:
Een eerdere versio had het ‘nopje’ niet los, en bij het loshalen van de supports brak dit af. nu een systeempje gemaakt waardoor het keivast zit nadat je het in de standaard drukt.
na een zestal revisies (niet allemaal geprint gelukkig) eindelijk een versie waar ik blij mee ben. Ik had problemen met andere versies waarbij de voet en achterkant uit één stuk bestonden, en kon het ook nog stevig maken met minder plastic. uiteindelijk is het ‘nopje’ onveranderd gebleven, maar heb ik dat kruisje niet voor de verbinding tussen voet en achterkant kunnen gebruiken. daar is een hexagonaal stukje gekomen:
de AMS HT is aangekomen, aangesloten, en aan het drogen!
voordat ik begon was het 54%rh op 18°C.
Helaas is deze rol filament te breed om te kunnen draaien in het ding, misschien moet ik een omspoelmachine printen… t is een rol 123inkt glow in the dark PLA die ik van een anonieme donor heb overgenomen.
Zoek eens op “glow in the dark filament abrasive” in een zoekmachine.
i know, i know…maar ik heb wel een doel met het spul, en een hardened steel nozzle. zal voor een keertje printen niet gelijk een probleem geven denk ik
Voor je nozzle niet, voor de AMS wel. Ik zou zelf na drogen in de AMS het gewoon op de externe spoelhouder gooien, dat is wat bambu ook aanraadt bij zijn Glow filamenten.
Zo, klaar!
Nu ff omspoelen…
EDIT: omspoelen was een eitje. 5 minuten en ik heb een kilo filament op een bambu spoel zitten! Nu in de AMS HT voor een 2de droogronde, dit keer past t beter en kan het ding ook draaien.
Was het zat te zoeken naar F-F. Subdivider ontworpen en in 2 delen geprint.
Source: 3d-models/Assortment cabinet drawer subdivider at main · atoomnetmarc/3d-models · GitHub
Zijn er mensen met leuke doeleinden voor poepjes en mislukte prints? Ik dacht aan blenden en dan in siliconen bakvorm smelten in oventje (blender en oven die niet meer voor voedsel worden gebruikt obviously, en op een plek met degelijke ventilatie).
Net afgelopen zaterdag lid geworden van de 3D printer-eigenaarclub met mijn Bambu Lab A1 met AMS.
Mja, en dan heb je een plak plastic?
Wat schijnt te werken is eerst iets 3d printen, dan siliconenmal maken, dan je afval smelten en daarin gieten; krijg je best leuke dingen van maar wel werk. Ik gooi het gewoon weg ![]()
Vond deze online
ook een manier om je poops te gebruiken.
Obviously bakvorm als in leuke vormen.
Ik ben ook weer wat plastic waste aan het printen, in de vorm van een drietal Pebble ‘probeermodellen’ om te zien welke ik nu écht wil - de Pebble Time 2, Pebble Time 2 Round met 20mm band, of Pebble Time 2 Round met 14mm band.
Ook een van de eerste keren dat ik multicolour print. ben benieuwd.
Ik moest een aantal keren mijn printer overtuigen dat de spaghetti niet door mislukt printen, maar door mislukt afvegen kwam, maar het resultaat is…goed genoeg: