Waar ben jij nou helemaal mee bezig?!

Gezocht: (handmatig)uitschuifbare autoantenne met een din-(auto)antenne stekker, voor autoradio’s.

Ziet er goed uit! Ik zit er aan te denken om de RevSpace-wiki ook een overhaul te geven…

2 Likes

Bluf!

1 Like

Alleen jammer dat hun nieuwe wiki niet scaled op mijn telefoon, vallen hele letters buiten beeld aan de linkerkant wat niet zichtbaar wordt bij zijwaards scrollen

Just before Christmas we assembled the laser-cut light shade we’d designed. It’s basic but has come out largely as intended - except that it tilts because the centre of mass is off-axis.

5 Likes

love the design!

You can probably easily fix that by putting/gluing some large metal washers on top (if that’s out of sight)

1 Like

Ik heb van mijn MeshCore repeater (Pijnacker Zuid :battery:) een observer gemaakt: https://analyzer.letsmesh.net/node/A82F5DD8C6FAAE27D9427D9691A076857D1958C657A3058A938F977EFE746B99

Niet speciaal, echter ik ontdekte dat dit kan met firmware die zelf met Wifi kan verbinden en naar diverse mqtt-servers kan melden, inclusief eentje van jezelf. Normaal gesproken moet je een Raspberry Pi met wat python gebruiken om hetzelfde te bereiken.

Oja, en antenne zit nu in buis van luchtafzuiging in de hoop op beter bereik dan in/op zolder.

Uiteraard met wat 3d-geprintte montagemateriaal.

3 Likes

Ik heb een PCB ontworpen voor een geheim project.

1 Like

A post was split to a new topic: Space Wi-Fi-wachtwoord-knop

Laatst een dymo labelmanager 160 uit de recyclebak op werk gehaald omdat compleet “dood” was. Na een beetje zoeken kwam ik op ifixit een comment tegen dat het blijkbaar aan het oscilatorkristal lag waarom die niet meer aan ging. Had vervolgens op ali een zakje kristallen gekocht en na vervanging van het kristal doet de dymo het weer :smiley:

3 Likes

3 posts were split to a new topic: LED lamp PSU

2 posts were split to a new topic: Pi Pico XY-scope lijntekenaar

Op 4 april is de halfjaarlijkse Aardlek(schakelaar)test op de RevSpace gedaan, hierdoor was de stroom tijdelijk uitgeschakeld op diverse groepen en dus ook de RevSpace wifi’s.

Het kan zijn dat kleinschalige projecten niet meer verbonden zijn met onze wifi’s met als voorbeeld de verkeerslicht, N= tellers en vele andere dingetjes :slight_smile:.

Controleer je projecten mochten ze aan onze wifi hangt of ze nog verbonden zijn :slight_smile:

PS: ook de rook/hitte/co-melders zijn weer getest, ook hierbij telt: ontbreekt er iets? is het stuk? of heb je vragen en/of opmerkingen?

Vertel het :slight_smile:

3 Likes

Oh die spoel heb ik wel voor je! Zal hem zsm meenemen richting space.

1 Like

Op het erf van de familieboerderij heeft $partner een oude trekkershut neergezet als “vakantiehuisje”. Vandaag even een paar balkjes opgehangen en van ons oude bed thuis de lattenbodems en matras overgezet voor een fijn slaapcomfort. Het staat weer relatief hoog zodat we nog opslag eronder kunnen regelen.

3 Likes

Vandaag even wat badcapes voor babies geborduurd als cadeautje. Is supersimpel met de borduurmachine op de space en ze worden enorm gewaardeerd!

6 Likes

Nu nog een diffusor bol eromheen en het kan zo te koop :slight_smile:

1 Like

Vandaag een heleboel geschept in de tuin. Een ruime kuub klei er uit (we hadden al 2 kuub weggeschept) en nu een anderhalf kuub tuinaarde er in. Nog lang niet klaar maar het is fijn om weer aan het opbouwen te zijn ipv weghalen.

3 Likes

Een macro voor Mutt, om alle gelezen ongevlagde berichten te verplaatsen naar een archiefmap, en en passant alle verwijderde berichten permanent weg te gooien:

folder-hook ~/Maildir "macro index X \"T!~N!~D!~F<enter><tag-prefix-cond><tag-prefix>;s=oud<enter><enter>$<enter><end-cond>\" \"move read to =oud, delete deleted\""

Dat was meer werk dan ik hoopte, vooral omdat ik <tag-prefix-cond>...<end-cond> nog niet kende en omdat <tag-prefix> blijkbaar als (onbedoelde?) bijwerking het eerstvolgende enkelletterige commando (in dit geval t, wat ook <tag-prefix> is) een noop maakt…

3 posts were split to a new topic: GNSSpot, ESP32 WiFi NMEA gps server