Waar ben jij nou helemaal mee bezig?!

staaldraad ophanging voor de grote LED bal

2 Likes

Gistermiddag/avond onze nieuwe kledingkast gebouwd op de space. Heeft nog wat liefde, schuurpapier, plamuur en verf nodig :slight_smile:

4 Likes

Deuren zagen voor de sparkshack bij de buren, zelf een kantel-lade maken en een beugel voor de beamer getekend en geprint.

3 Likes

De katten hebben hun eigen toegang tot de etage gekregen. Dan kan de grote deur dicht blijven, scheelt stoken. Er komt nog een compleet kattenluik in, die arriveert morgen.

1 Like

Een Meshcore-naar-IRC-bot schrijven.

Meshcore decoderen is al gelukt, naar MQTT zenden ook, dus eigenlijk is het een mqtt-naar-IRC-bot.

Ik ben behoorlijk nieuw met IRC, maar het is een van de antieke internetprotocollen en dus makkelijk in een script te gebruiken. Voorlopig eerst maar een shellscript maken.

Doel? Het makkelijk maken om conversaties op MeshCore te volgen, vooral als ik de benodigde hardware niet in de buurt heb.

En nee, maken jullie je geen zorgen, ik laat hem los op mijn eigen IRC-server en niet op #revspace. :wink:

2 Likes

Boombox V2
Philips RC 189 aan een usb-c 12v break-out bordje gehangen, we hadden nog 12v bordjes liggen.

Toekomstige plannen zijn een houtenkist in elkaar timmeren en dan deze erin bouwen.

This was from earlier in the week.
Before…

and after…

(We used our own drill and bits and a poky-bit from the older tools box.)

2 Likes

Ik heb weer eens wat stickers laten maken, binnenkort op de space:

4 Likes

Een USB ‘null-modem’ met electrische isolatie. (omdat het kan)

2 Likes

De ledbanner stuurt nu multicast UDP frames uit. Hiermee wordt de mini-lichtkrant aangestuurd zodat dat de ledbanner niet langer precies hoeft te weten op welk ip adres de lichtkrant zit. De data gaat nu naar multicast adres 239.0.0.1 poort 1565, formaat is 80x8 pixels van 16 bits elk. Je zou nu bijvoorbeeld zelf een UDP receiver + display kunnen maken die een kopie van de ledbanner display toont.

4 Likes

Wat leuk dat je je eigen multicast receiver kan bouwen!

Ik heb het gelijk maar geprobeerd. Het lijkt te werken!

5 Likes

Wat fijn Bertrik, dit was ergens wel een wens van mij die je nu vervult.

Wil je dit ook op de Wiki zetten ergens? Ik wil er een keer mee spelen (ontvangen en wellicht op andere dingen weergeven)

Nu verkrijgbaar met lokale multicast test sender om ook buiten de space te kunnen ontwikkelen met de LedBanner multicast receiver.

Uiteraard game of life.

1 Like

Ik heb al geruime tijd het plan om een wifi AP op te zetten met een captive portal. Dit met het doel mensen na het verbinden daarmee een http:418 status code terug te geven.

Met dit doel in gedachte, heb ik nu -eindelijk- een Melitta Utah theepot voor een leuk bedrag gekocht (op vinted of all places!)

Nu moet ik alleen nog bedenken hoe ik een ESP32 aan QI ga hangen met of zonder celletje erbij.

2 Likes

Temperatuursensor + load cell erbij en je kunt ook nog rapporteren of de thee warm is en de pot vol.

(de ESP32 kan ook tegelijkertijd AP en client zijn, dus dan hoef je niet altijd te verbinden naar het AP)

2 Likes